Regulamin dzierżawy gruntu pod garaże oraz użytkowania garaży

Regulamin dzierżawy gruntu pod garaże oraz użytkowania garaży S.M. „FENIX” w Dąbrowie Górniczej.

§1

1. Garażem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest garaż blaszany lub jeden z boksów w zabudowie szeregowej garaży blaszanych.

2. Teren dzierżawiony – to powierzchnia na której posadowione są w/ w garaże wraz z terenem przynależnym umożliwiającym właściwe korzystanie z garaży – drogi dojazdowe.

3. Garaże o których mowa powyżej użytkować mogą:
- właściciele garaży,
- najemcy na podstawie umów zawartych ze Spółdzielnią.
4. Właściciele garaży mogą wynajmować lub użyczać garaży osobom trzecim na dowolnych warunkach ustalonych pomiędzy stronami: właścicielem garażu, najemcą lub użytkownikiem. Spółdzielnia nie jest stroną takich umów i nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

5. Właściciele garaży nie mogą przekazywać uprawnień związanych z dzierżawą gruntu na rzecz osób trzecich.

 

§2

Objęcie w używanie jak również zwolnienie garażu następuje na podstawie protokołu zdawczo–odbiorczego (dotyczy tylko garaży wynajmowanych od spółdzielni).

 

§3

 

1. Garaż winien być używany wyłącznie do parkowania pojazdów.

2. Obowiązki najemcy garażu w zakresie utrzymania i eksploatacji garażu oraz warunki wypowiedzenia i rozwiązania umowy najmu określa umowa zawarta z najemcą.

§4


Do obowiązków spółdzielni w zakresie utrzymania terenu na którym posadowione są garaże należy:

- utrzymanie czystości i odśnieżanie dróg dojazdowych do garaży ( głównych),
- konserwacja i naprawa dróg dojazdowych do garaży.

§5


1. Użytkownik garażu zobowiązany jest do:

- użytkowania garażu zgodnie z jego przeznaczeniem,
- stosowania się do przepisów i Regulaminu Porządkowego, oraz dbania o estetyczny wygląd garażu i przyległego terenu,
- przeprowadzania na własny koszt napraw związanych z właściwym utrzymaniem stanu technicznego garażu, oraz bieżące konserwacje,
- naprawianie szkód powstałych z jego winy,
- spełniania i przestrzegania wymogów p.poż., bhp i ochrony środowiska.

2. Bez zgody wydzierżawiajacego nie wolno dokonać żadnych przeróbek i zmian w garażu, naruszających jego substancję.

3. Wszelkie zmiany i przeróbki garażu mogą być przez niego dokonane po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody wydzierżawiajacego.

4. Drogi wewnętrzne na terenie posadowienia garaży podlegają przepisom ustawy Prawo o ruchu drogowym.

 

§6

Zasady ustalania i wnoszenia opłat za dzierżawę oraz najem garaży.

1. Za użytkowanie terenu na którym posadowione są garaże użytkownicy tych garaży wymienieni w §1 pkt. 3 wnoszą opłaty na pokrycie kosztów przypadających na te garaże wynikających z:

- podatku od gruntu,
- opłaty z tytułu wieczystego użytkowania gruntu,
- zużycia energii elektrycznej,
- wywozu śmieci,
- kosztów administracyjno-gospodarczych,
- kosztów utrzymania czystości i odśnieżania dróg dojazdowych,
- kosztów naprawy i konserwacji dróg dojazdowych do garaży,
- innych kosztów w oparciu o zatwierdzony przez Radę Nadzorczą plan finansowo-gospodarczy,
- najemcy garaży wnoszą opłatę czynszową z tytułu najmu garażu.

Wysokość opłat zależnych od spółdzielni uchwalana jest przez Radę Nadzorczą.

2. Obowiązek uiszczania opłaty powstaje z dniem, w którym postawiono garaż do dyspozycji użytkownika- właściciela , najemcy.

3. Opłaty, o których mowa w ust.1 powinny być uiszczane co miesiąc do ostatniego dnia każdego miesiąca.

4. Od nie wpłaconych w terminie opłat Spółdzielnia pobierze odsetki ustawowe.

5. Użytkownik garażu nie może potrącać swoich należności od spółdzielni z opłat za używanie garażu.

§7

Niniejszy Regulamin Uchwalono Uchwałą Rady Nadzorczej nr 20/2011 Regulamin wchodzi w życie z dniem 23.05.2011 r.