Regulamin dzierżawy gruntu pod garaże oraz użytkowania garaży S.M. „FENIX” w Dąbrowie Górniczej.
§1
1. Garażem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest garaż blaszany lub jeden z boksów w zabudowie szeregowej garaży blaszanych.
2. Teren dzierżawiony – to powierzchnia na której posadowione są w/ w garaże wraz z terenem przynależnym umożliwiającym właściwe korzystanie z garaży – drogi dojazdowe.
3. Garaże o których mowa powyżej użytkować mogą:
- właściciele garaży,
- najemcy na podstawie umów zawartych ze Spółdzielnią.
4. Właściciele garaży mogą wynajmować lub użyczać garaży osobom trzecim na dowolnych warunkach ustalonych pomiędzy stronami: właścicielem garażu, najemcą lub użytkownikiem. Spółdzielnia nie jest stroną takich umów i nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
5. Właściciele garaży nie mogą przekazywać uprawnień związanych z dzierżawą gruntu na rzecz osób trzecich.
§2
Objęcie w używanie jak również zwolnienie garażu następuje na podstawie protokołu zdawczo–odbiorczego (dotyczy tylko garaży wynajmowanych od spółdzielni).
§3
1. Garaż winien być używany wyłącznie do parkowania pojazdów.
2. Obowiązki najemcy garażu w zakresie utrzymania i eksploatacji garażu oraz warunki wypowiedzenia i rozwiązania umowy najmu określa umowa zawarta z najemcą.
§4
Do obowiązków spółdzielni w zakresie utrzymania terenu na którym posadowione są garaże należy:
- utrzymanie czystości i odśnieżanie dróg dojazdowych do garaży ( głównych),
- konserwacja i naprawa dróg dojazdowych do garaży.
§5
1. Użytkownik garażu zobowiązany jest do:
- użytkowania garażu zgodnie z jego przeznaczeniem,
- stosowania się do przepisów i Regulaminu Porządkowego, oraz dbania o estetyczny wygląd garażu i przyległego terenu,
- przeprowadzania na własny koszt napraw związanych z właściwym utrzymaniem stanu technicznego garażu, oraz bieżące konserwacje,
- naprawianie szkód powstałych z jego winy,
- spełniania i przestrzegania wymogów p.poż., bhp i ochrony środowiska.
2. Bez zgody wydzierżawiajacego nie wolno dokonać żadnych przeróbek i zmian w garażu, naruszających jego substancję.
3. Wszelkie zmiany i przeróbki garażu mogą być przez niego dokonane po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody wydzierżawiajacego.
4. Drogi wewnętrzne na terenie posadowienia garaży podlegają przepisom ustawy Prawo o ruchu drogowym.
§6
Zasady ustalania i wnoszenia opłat za dzierżawę oraz najem garaży.
1. Za użytkowanie terenu na którym posadowione są garaże użytkownicy tych garaży wymienieni w §1 pkt. 3 wnoszą opłaty na pokrycie kosztów przypadających na te garaże wynikających z:
- podatku od gruntu,
- opłaty z tytułu wieczystego użytkowania gruntu,
- zużycia energii elektrycznej,
- wywozu śmieci,
- kosztów administracyjno-gospodarczych,
- kosztów utrzymania czystości i odśnieżania dróg dojazdowych,
- kosztów naprawy i konserwacji dróg dojazdowych do garaży,
- innych kosztów w oparciu o zatwierdzony przez Radę Nadzorczą plan finansowo-gospodarczy,
- najemcy garaży wnoszą opłatę czynszową z tytułu najmu garażu.
Wysokość opłat zależnych od spółdzielni uchwalana jest przez Radę Nadzorczą.
2. Obowiązek uiszczania opłaty powstaje z dniem, w którym postawiono garaż do dyspozycji użytkownika- właściciela , najemcy.
3. Opłaty, o których mowa w ust.1 powinny być uiszczane co miesiąc do ostatniego dnia każdego miesiąca.
4. Od nie wpłaconych w terminie opłat Spółdzielnia pobierze odsetki ustawowe.
5. Użytkownik garażu nie może potrącać swoich należności od spółdzielni z opłat za używanie garażu.
§7
Niniejszy Regulamin Uchwalono Uchwałą Rady Nadzorczej nr 20/2011 Regulamin wchodzi w życie z dniem 23.05.2011 r.